de verzwakte bomen (junperusen oa) zou ik niet te royaal bemesten. dat zou alles nog wel eens kunnen verergeren.
Je hebt idd een mooie en grote collectie weten te bemachtigen. (mag ik vrij zijn te vragen hoeveel je voor de hele collectie kwijt was? Als je dat liever niet meldt respecteer ik dat!)
Idd is het wel zeer belangrijk om zo snel mogelijk, zoveel mogelijk info te verkrijgen, maar richt je op de basis voor nu!!!
De meesten beginnen met een enkel boompje en breiden dat langzaam uit. zaken als watergift alleen al, kan soms enkele jaren duren voordat je het echt onder de knie hebt, want het staat ook in verbinding met je bodemsamenstelling etc.
Sla voor nu zaken als jin, shari, wortels enten etc voor wat het is, dat komt later wel. De komende winter zal je eerste grote test zijn. helemaal als het weer zo'n vage, onvoorspelbare winter wordt als afgelopen jaar!
Houd er ook rekening mee dat je nu zowel loof-, naald als bloeiende bomen hebt. dezen eisen elke weer een iets andere aanpak. Vrijwel qua alles.
Probeer echt iemand te vinden bij je in de buurt die je in levende lijve kan helpen. als je een boom echt voor je ziet, kun je pas werkelijk een goed beeld krijgen van de staat nu, en een mooi toekomst beeld vormen.