ik heb vorig jaar een potje wondpasta gehaald, zon potje met groen deksel en de pasta lijkt een beetje op kneedgum (grijs).
nou ik ik al 2 keer een boom via internet besteld en dan zit er op de wonden een soort witachtige pasta, is dit gewoon vaseline oid? want ik hoorde dat vaseline ook goed werkt tegen wonden van afgeknipte takken.
en is de wondpasta die ik heb (met groene deksel) goed genoeg? wat raad men mij aan?
ok, ik heb de mijne ook gebruikt voor mijn lariks, wat geld dan voor lariks? want het is een naaldboom maar ook half loofboom omdat hij de naalden verliest
Potje wondpasta met groen deksel = voor naaldbomen.
Potje wondpasta met wit deksel = voor loofbomen.
Inhoud allebei bruingrijzig, lijkt op kneedgum. Koel bewaren, want word erg plakkerig als het te warm wordt.
De tube ken ik zelf niet, dus dat neem ik van dea voor waar aan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: smokeysender
Ik heb ook wondpasta met zo'n groen deksel, eigenlijk voor naaldbomen.
Wat ik alleen begrepen heb is dat je deze ook voor loofbomen kan gebruiken, klopt dat?
Of is dat slechter en gaan er strax naalden uit mijn loofboom (Acer Palm) groeien?
nee, je kunt die ook gewoon voor loofbomen gebruiken.
de andere speciaal voor loofbomen (in tube) is echter wat makkelijker aan te brengen en valt voor loofbomen minder op.
Maar beter iets dan niets, is mijn ervaring.
Hoe wordt hier nu over gedacht? Wat ik geleerd heb, is dat je de wond beter open kan laten, zodat ie mooi opdroogt.
Een "pleister" over de wond, zorgt dat ie vochtig blijft, waardoor ziektes juist meer kans krijgen?
Vochtig houden helpt bij het dichtgroeien; Callus groeit dan sneller over de wond. Maar je hebt inderdaad mogelijkerwijs sneller last van infecties. Je zal moeten kiezen