ik volg zelf ook eerder de mening van leather en dea.
Gezien het hier een bonsaiforum is, en je jezelf eigenlijk wel wat moet verplichten om 'bonsai' te denken dan
wat die 'natuurlijke' treurvormen betreft, wel de voorbeelden die opgesomd worden, sjah, hoe 'natuurlijk' is dat he? Vele horen gewoon thuis in het oneindige rijtje cultivars en variëteiten, ingegeven vanuit de zucht naar steeds maar het nieuwe willen uitvinden in kader van zoveel mogelijk verkopen. Origineel, dat weet ik dus niet. Het gevolg is ook dat onze tuinen volstaan met soms afschuwelijke monsters (vergeef me), temidden van soms landelijke mooie landschappen.
Op zich niets op tegen, ach er is al honderden jaren tuincultuur, maar beetje het bos door de bomen blijven zien is denk ik ook niet slecht. Origineel, dat weet ik dus niet.
Moest er vraag naar zijn (ooit komt het nog wel zover als men zich verveelt) zouden ze waarschijnlijk wel beuken in banaanvorm kunnen kweken hoor, de fagus chiquita? Of je dat de newstyle bonsai kunt noemen, mja, misschien ludiek, maar ik zou de natuur niet vol bananenbeuken willen zien