Fonz schreef : Hopla, laat het woord kattenbakvulling vallen en je bent vertrokken voor een lange discussie
Heb er zelf niets tegen. Goede resultaten mee gehad kwestie van haarwortelgroei. Ideaal om je goedkopere projectjes en yardadori (zelf uitgegraven projectjes) de eerste jaren in te zetten.
Schaamte: als je over kattenbakvulling begint wordt je meestal langs alle kanten aangevallen door mensen die het nog nooit zelf geprobeerd hebben.
Ter info, voor mijn serieuzere projecten gebruik ik ook de klassieke substraten.
Alle korrelige substraten kunnen goed zijn, bij ons in de club is er iemand die alles in kapot geslagen dakpannen zet, en die groeien ook goed. Dus ik heb niks tegen die kattenbakvulling hoor, ik vroeg me gewoon af waar de meerwaarde zou kunnen zitten tegenover bims, dat voor mij goedkoper is.
Het nadeel aan het zetten van bomen in bijna pure bims, of een gelijkaardig product, is dat de bomen dan soms te goed groeien. Bij startplanten is dat dikwijls welkom, maar bij de gevorderde bomen die aan verfijning toe zijn wil je dat zo'n sterke groei niet meer.
Groeten Luc.