thuis heb ik een cotoneaster struik in een kuip staan. deze staat er samen met een carpinus al meer dan 10 jaar in, hoog nood aan verpotting dus. door verhuis heb ik toelating gekregen van moeder om er mee te doen wat ik wil.
de verpotting op zich zal niet meevallen door de veele wortels in de kuip. dit kan ik al zien doordat de kuip deels vervormt is door het uit zetten van wortels en de grond. als het lukt te verpotten denk ik dat het beste deze in de volle grond verplant word? of toch beter in pot..
aan de hand van foto's en pijltjes die erbij staan kan je zien dat er bij de voet drie jonge scheuten zijn die volgens mij belangrijk zijn en dus veel licht nodig hebben. nu hebben ze dit niet door het vele loof die er boven groeit, dus snoeien lijkt me ook nodig maar hoever?
helft van loof snoeien zodat er nog genoeg leven in blijft of toch zoveel mogelijk snoeien zodat de groei verplaatst naar die kleine scheuten.
er is me aangeraden deze struik mee te nemen naar de vereniging maar ik zie het toch niet zitten om met dit gedrocht binnen te komen.
grts jeroen