Beste mensen,
Sinds mijn aanmelding hier ben ik aardig met het bonsaivirus besmet aan het raken
Mijn ficusboom uit mijn eerste post zal ik afzagen en dan kijk ik wel wat er gebeurt.
Ik wil jullie vragen of het voor een beginner mogelijk is om als 1e project direct met een landschapje te beginnen.
Ik zag hier prachtige foto's van masters die er jaren mee bezig zijn geweest, en die op een steen staan.
http://www.bonsaiempire.nl/blog/top10-penjing
Vooral de nummers 2 4 en 5 vind ik prachtig. Tijd heb ik (hopelijk) zat, en dit zal dan mijn enige projectje worden wat dus aan aandacht geen gebrek zal hebben.
Ik heb over landschapjes verder geen topics gelezen, misschien zoek ik niet goed en kom ik ze nog tegen
In pot beginnen met de insteek om over een aantal jaar de boel in/op zo'n dunne steen te verpotten.
Daarom wil ik beginnen met een geschikte pot kopen en een stuk of 3 boompjes/plantjes.
Ik zag potten met een tussenschot, is dat nodig om de bomen uit elkaar te houden, of zet ik beter alles bij elkaar?
Wat zijn geschikte planten, op marktplaats worden setjes van 3 aangeboden, is dat wat?
Graag tips, als ik er mee begin wil ik jullie met foto's op de hoogte houden