Hoi,
Nou voor 22,- is dat echt een buitenkansje geweest! Nu heb ik zelf nog weinig ervaring (disclaimer dus) maar...hij lijkt me sowieso erg 'groot'. Dit was een 'bonsai' van een tuincentrum denk ik? Heb zelf een ginko die ook te groot is voor een geloofwaardige miniboom. Nu is het meer gewoon een struik. Dus tzt zou ik 'm stuk inkorten. Zou opzoeken of deze een beetje wil backbudden. De onderste takken zijn wel erg recht en het loof is wat ver van de stam af. Maar de stam heb je en informeel rechtop lijkt mij de aangewezen vorm.
Je zegt dat deze snel verpot moet worden? Groeien de wortels inmiddels rond of is de grond slecht? Je zou kunnen overwegen om 'm in een grote pot te zetten, laagje substraat (of wat je gebruikt) er in, dan pot er in, rondom bijvullen, pot er uit, boom uit pot en dan zo in het voorgevormde plantgat. Dan heeftie meer ruimte maar verstoor je de wortels niet.
Zou denk ik wel fijn zijn als een meer gevorderd forumlid wat betere tips gaat geven, maar dit zijn mijn gedachten hierbij.
Twijfel wel een beetje bij de soortnaam, zo heb ik sequoia sempervirens staan die er wel erg op lijkt. Maar dat kan je zo opzoeken.
Nogmaals mooie aankoop / kado, zeker voor dat geld!