Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

Querqus Ilex 4 jaren 7 maanden geleden #84383

• Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 1172

ybonsai schreef : Leuke Quercus.
zie dat je een lange uitloper als top hebt, voor het creëren van dikte en tapsheid.
Tot waar zou de uiteindelijke top komen?

Eigenlijk is er nog niets beslist, er staat nog een tak op die kan dienen als top, maar die zie je waarschijnlijk niet op de foto.
Eerst eens zien wat er wilt meewerken na de verpotting.
Deze stond niet in de beste grond en had niet overdreven veel wortels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Querqus Ilex 4 jaren 7 maanden geleden #84514

• Griekse bonsai
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 172
Hoi Tom,
ik zag je mooie Quercus pre-bonsai die waarschijnlijk een mooie toekomst tegemoet gaat.
In het kopje van je topic zag ik dat je Quercus Ilex als ondersoort had. Volgens mij is dit een Quercus Coccifera.
Door de hulstachtige blaadjes begrijp ik Ilex wel, maar die heeft volgens mij langere blaadjes die een "golf"-randje hebben en geen "hulstachtige blaadjes.
Waar ik woon, "barst" het van de Cossifera's (dus met hulstachtig blad) en die hebben ook niet zo'n stam als de Ilex. Die van jou komt uit Spanje?
Bonsaigroeten van Joop

Querqus Ilex 4 jaren 7 maanden geleden #84524

• Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 1172

Griekse bonsai schreef : Hoi Tom,
ik zag je mooie Quercus pre-bonsai die waarschijnlijk een mooie toekomst tegemoet gaat.
In het kopje van je topic zag ik dat je Quercus Ilex als ondersoort had. Volgens mij is dit een Quercus Coccifera.
Door de hulstachtige blaadjes begrijp ik Ilex wel, maar die heeft volgens mij langere blaadjes die een "golf"-randje hebben en geen "hulstachtige blaadjes.
Waar ik woon, "barst" het van de Cossifera's (dus met hulstachtig blad) en die hebben ook niet zo'n stam als de Ilex. Die van jou komt uit Spanje?
Bonsaigroeten van Joop

Hmm, interessant.
Ik zal het eens opzoeken en vergelijken met mijn boom als ik deze week tijd heb.
Maar hij komt inderdaad uit spanje, daar is hij uitgegraven.

• Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren