Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

Elaeagnus 6 jaren 9 maanden geleden #72272

• dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 940
@JJans @Tom Heist
Toevallig heeft jelle net een nieuw artikeltje op zijn site geplaatst
bonsaitechniek.nl/sap-transport-in-bonsai/
Ook toevallig dat het er hier net over gaat haha

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Elaeagnus 6 jaren 9 maanden geleden #72273

• Fonz
  • Fonz's Profielfoto
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 57
Ik kwam er ook net eentje tegen op de nieuwste Bonsai Tonight post: bonsaitonight.com/2018/01/30/fantastic-s...19th-annual-exhibit/ (onderaan de post)
Dus de soort zit al goed ;)

Elaeagnus 6 jaren 9 maanden geleden #72279

• JJans
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Ontvangen bedankjes 8
Een interessant artikel van iemand die weet waar hij het over heeft.
Dit soort informatie neem ik graag tot me en probeer daar in de toekomst mijn voordeel mee te doen.
Maar voor mij telt enkel praktijk getoetste ervaringen en dan niet van 1 of 2 jaar nee van vele jaren pas dan zal ik ze delen.
Daarbij kan ik ook nog eens putten van met eigen ogen geziene ervaringen van anderen.
En met die gedeelde ervaring kan een ieder mee doen wat hij/zij wil dat is mij om het even.

Elaeagnus 6 jaren 3 maanden geleden #76149

• dennisfranx
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Door gebrek aan tijd en dus te laat voor verpotten heb ik deze enkel wat ingekort en de onderste tak volledig verwijderd
En de bovenste laag grond verwijderd om de wortel voet op te sporen.

Ik heb voor mezelf duidelijk met welke tak ik de mooiste stamverloop zal krijgen en weet dus welke takken een voor een verwijderd dienen te worden.
De grote wond die over bleef na het verwijderen van de onderste tak geneest al wat word een project van lange adem maar dat is nou eenmaal zo bij bonsai :)

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Elaeagnus 6 jaren 3 maanden geleden #76150

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541
Als je wondpaste over de zaagsnede doet, blijft het callus langer vochtig, en kan zich sneller uitbreiden. Daarmee zal de znijwond snelen dichtgroeien & minder zichtbaar zijn in de toekomst.

Elaeagnus 6 jaren 3 maanden geleden #76151

• dennisfranx
  • Platinum Member
  • Platinum Member

leatherback schreef : Als je wondpaste over de zaagsnede doet, blijft het callus langer vochtig, en kan zich sneller uitbreiden. Daarmee zal de znijwond snelen dichtgroeien & minder zichtbaar zijn in de toekomst.

Ik had er wondpasta opgedaan maar dat is verdwenen :o

Kan er zo wel weer even nieuwe opdoen en ff de wond wat bijwerken met de dremel voordat de regen komt :p kan er ook nog een uro van maken mischien

Elaeagnus 6 jaren 3 maanden geleden #76152

• Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 957

dennisfranx schreef :

leatherback schreef : Als je wondpaste over de zaagsnede doet, blijft het callus langer vochtig, en kan zich sneller uitbreiden. Daarmee zal de znijwond snelen dichtgroeien & minder zichtbaar zijn in de toekomst.

Kan er zo wel weer even nieuwe opdoen en ff de wond wat bijwerken met de dremel voordat de regen komt :p kan er ook nog een uro van maken mischien

Tsja wondpasts kam verdwijnen als sneeuw voor de zon, slakken zijn er namelijk gek op!
Wat ik persoonlijk zou doen is van t voorjaar wortels uitspoelen, de penwortel terugsnoeien en voor de nebari te hoog wortels verwijderen. Verder zo min mogelijk wortels verwijderen en daarom zorgen voor een overschot aan wortels vanwege de reden die al eerder hierboven is aangegeven. Plaats hem in een brede houten kist van zon 15 cm diep en dek daarbij de nebari goed af met fijngeknipt spagnum met daar overheen een stuk zwart rubber, zodat het spagnum bij zon lekker warm wordt en de wortelgroei positief beïnvloedt
De volgende gebruiker (s) zei dank u: dennisfranx

Elaeagnus 6 jaren 3 maanden geleden #76153

• dennisfranx
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Marco buijsman schreef :

dennisfranx schreef :

Tsja wondpasts kam verdwijnen als sneeuw voor de zon, slakken zijn er namelijk gek op!
Wat ik persoonlijk zou doen is van t voorjaar wortels uitspoelen, de penwortel terugsnoeien en voor de nebari te hoog wortels verwijderen. Verder zo min mogelijk wortels verwijderen en daarom zorgen voor een overschot aan wortels vanwege de reden die al eerder hierboven is aangegeven. Plaats hem in een brede houten kist van zon 15 cm diep en dek daarbij de nebari goed af met fijngeknipt spagnum met daar overheen een stuk zwart rubber, zodat het spagnum bij zon lekker warm wordt en de wortelgroei positief beïnvloedt

Liever me wondpasta dan me loof :p
Maar goed om te weten waarom het dus soms verdwijnt haha
Idd volgend jaar in een trainingskist en zal proberen me in te houden met de wortel snoei!
Over het bitumen op de grond neem aan dat het met de temperaturen die we gehad hebben mischien te warm zal worden ?

Elaeagnus 6 jaren 3 maanden geleden #76154

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541
Hou jij er niet van dan Dennis?

Gekookte wortels

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Elaeagnus 6 jaren 3 maanden geleden #76155

• LucRoux
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 295

leatherback schreef : Hou jij er niet van dan Dennis?

Gekookte wortels

:P :P :P :P :P

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren