pvdb_bonsai schreef :
leatherback schreef : Soms is het beter gezondheid voor het definitieve olaatje te stellen. Ik denk dat het hier dudilijk om de hoofdstructuur gaat. Goed gelukt, lijkt me. Im wacht met spanning op de plaatjes van 2018!
Dit heeft niets met gezondheid te maken, men heeft immers de takken reeds bedraad om te fixeren, dus waarom niet onmiddellijk iets goed plaatsen. Ik kijk naar de foto's en zie geen gevormde boom. Leg mij maar eens uit wat hier goed aan is, Leatherback!
En showen David Roussel? Als je denkt dat dat het is wat ik doe dan je ken helemaal niets van bonsai. Ik kan bomen laten zien die ik al meer dan 15 jaar verzorg, van niets tot iets. Mijn kritiek is opbouwend bedoelt...
Ik denk dat je mijn topic verkeerd ingeschat hebt Patrick, namelijk is het niet de bedoeling om een boom te tonen maar een evolutie van een stronk naar een boom over veel jaren heen.
Je spreekt hier over een boom ik citeer je even:
Ik kijk naar de foto's en zie geen gevormde boom
Terwijl ik nog niet aan een boom denk in deze fase.
We gaan hier minstens nog 3 bedradingen doen, dus de draad die je nu ziet moet er binnen een paar maand af en dan gaan we verder met het bouwen.
Verder lees ik:
Leg mij maar eens uit wat hier goed aan is, Leatherback!
En dan zeg je is opbouwend bedoeld?
Verder zeg je dat ik niks van bonsai ken...
Ik denk niet dat ik je eerder aangevallen heb dus waarom schrijf je dit?
Foto's moeten op ooghoogte genomen worden wanneer je een boom tot zijn recht wil laten komen dat wist ik ook geen zorg, ik weet niets van bonsai mar dat wist ik wel
Is geen boom maar een pril project, als dit stammetje ooit bij de naam boom komt zal ik wel een goede foto maken en delen maar is nu totaal niet aan de orde.
Verder wil ik hier geen oorlog over maken, heb wel het één en andere begrepen ondertussen. Is hier een medium om als vrienden met dezelfde hobby onze passie te delen en ik heb geen zin in gezeur maar liefst een leuke ervaring hier.
De topic is bedoeld om mensen die relatief nieuw zijn in de hobby om kennis te maken dat je ook uit een erg ruw materiaal, zij het voor gekweekt of uitgegraven iets met veel jaren stappen zetten een bonsai kan benaderen zonder 20.000 Euro neer te tellen aan een Japaans top stuk, met andere woorden er zijn verschillende manieren om aan deze hobby te doen, daar kiest ieder voor zichzelf voor hoe hij dat wil doen.