Onderwerp:

Aangewaaide berkjes 9 jaren 6 maanden geleden #39053

• wouterg
  • wouterg's Profielfoto
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 18
Ik ben al wel begonnen met het steeds terugsnoeien van bepaalde takken. Heb een selectie van takken waarmee ik de boom op wil bouwen. Mijn berk is mijn eerste "echte" bonsai die ik vanuit een verdwaald stekje aan het opkweken ben. Ik heb 'm nu al bedraad omdat hij nu nog goed buigzaam is. ook de takken zijn bedraad en ik heb de eerste top eruit gehaald en ben een nieuwe top aan het creëren met een hoog gelegen tak. Misschien moet ik maar een eigen draadje openen voor dit project, ben benieuwd wat men ervan vindt en wat ik allemaal heb verprutst :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Aangewaaide berkjes 9 jaren 6 maanden geleden #39054

• wouterg
  • wouterg's Profielfoto
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 18
Nogmaals, het is mijn eerste project dat ik op deze manier aanpak. Wellicht moet je niet klakkeloos doen wat ik doe als je boompje je dierbaar is :D

Er zijn gelukkig veel behulpzame mensen met meer kennis van bonsai op dit forum dan ik :)

Aangewaaide berkjes 9 jaren 6 maanden geleden #39057

• stevens
  • stevens's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 64
ik heb de beste ervaring met oppotten in volle grond en die info heb ik ook uit het boek van harry tomlinson gehaald en dit is volgens hem de manier om de mooie bleke bast bij jonge bomen te verkrijgen.
trouwens ik heb gemerkt uit info die ik heb gevonden over snoei van berken dat je ze best in novenber grote snoei doet want anders (bloeden ze intens,veel sap productie)dreigen ze door sap verlies af te sterven of toch het gesnoeide deel

Aangewaaide berkjes 9 jaren 6 maanden geleden #39058

• RemcoMeijer
  • Onderwerp Auteur
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Ontvangen bedankjes 2
Wouterg, een eigen topic is altijd leuk, je mag van mij je foto's ook hier posten ;)

Ik heb nu een plastic pot van 40 bij 30, ik denk dat ik ze daar maar eens inzet.
Dan wacht ik met snoeien tot november zoals Stevens zegt.
Zal foto's maken voor mijn nieuwe vrienden :P

• Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren