de boom heb ik niet "gekozen" die zat gewoon bij mij in de tuin...
waarom?? omdak hem toch al had en om te oefenen...
waarom zo een grote pot,?omdak hem volop wil laten groeien terwijl ik door snoei een kruin wil proberren te vormen..
waarom uit de vollegrond? omdat hij bij de kiekens stond en zowat uit de grond gekrabt was....
wortelvoet?? die onnatuurlijke wortel,is volledig door de natuur zo gevormd,heb ik zelf niks aan gedaan,da is zo gegroeid,dus in dat opzicht is onnatuurlijk geen juiste benaming.
een wortelvoet zoals het hoort zal hier nie lukken he,dus kwas van zin van op dien klomp,een kruin te laten groeien,zien wat dat geeft..
ik ben een beginner me bonsai,maar ben wel goe bekend me planten int algemeen en zeker me planten in pot of kuip,gedurende dertig jaar nog geen enkel plantje of plant dood wegens plastic pot hoor...
o enne:der zit een platte steen onder de wortels,dus de oppervlakkige wortels zullen eerder vlak groeien...
als ik deze zomer op verlof ben en de oppas vergeet es een keertje water te geven,heeft de plant nog voldoende buffer om een paar dagen voort te kunnen,ook daarvoor is een grote pot met meer volume handig...