Hallo allemaal, mooie stukken hout,
Luc, mag ik 1 x raden waar je die stukken hout hebt gevonden/gezien? Ik gok Griekenland!
Ik heb inmiddels hier in Griekenland ook een hele verzameling opgebouwd die her en der in mijn tuin en op het terras liggen. Van klein tot groot. Ik zit natuurlijk dicht bij het vuur. In de koude seizoenen als het een beetje flink waait, spoelt er regelmatig iets aan op de stranden. Ik heb er nog geen foto's van. Zal proberen ze gauw te maken.
Bijna alles is al door het zoute water en de zon gebleekt. Ik moest meestal wel het zand uit de holten spoelen, maar met 1 of ander middel behandelen doe ik niet. Er zitten geen zachte delen meer aan, die zijn inmiddels weggerot. en uitgespoeld in zee. Ik laat ze voor decoratie gewoon in de tuin liggen en doe er verder niets mee, buiten er naar kijken hoe mooi het is.
Hooguit kan ik ze als voorbeeld gebruiken als ik nog eens iets ga frezen aan bonsai maar dat is nog niet aan de orde.
Ik verwacht dat ik over een aantal maanden eindelijk weer iets uit de volle grond kan halen om in pot te zetten en te stileren.
Ik kan bijna niet wachten tot het zover is. We moeten hier nog even een aantal warme maanden door, dus voorlopig alleen er naar kijken. De afgelopen maanden stond vrijwel alles stil qua groei, maar nu zijn de 1e nieuwe blaadjes alweer verschenen aan sommige pre-bonsai.
Bonsaigroeten van Joop.