Ik mag de boom komen omruilen, helaas woon ik 1,5u ver weg dus dat kost me een ochtend en € 40 aan benzine. Ben gewoon nog het meest teleurgesteld dat nadat ik mijn situatie uitlegde: ik ben beginner en kwam daar voor advies om mijn eerste boompje te kopen, ik € 120 neerleg voor een "Acer Palmatum" waar nog veel aan moet gebeuren, het geen Acer Palmatum blijkt te zijn maar nog steeds een onbekende soort (geen idee of het geschikt is voor bonsai), zij blijkbaar ook totaal geen verstand van soorten hebben omdat ze zeggen dat het dan toch misschien een Acer Campestre is (zonder er op in te gaan of ervoor sorry zeggen dat het geen Palmatum is). Ze alleen maar zeggen je kan hem komen omruilen en dat de benzinekosten voor mijzelf zijn.
Wel weer wat geleerd zoals Rowdy zegt, alleen bomen kopen die je goed kan beoordelen. Enfin, als ik binnenkort niet in de buurt kom van Utrecht ga ik er gewoon wat proberen van te maken. Misschien dat iemand toch nog kan uitvogelen wat voor soort het dan is. Het lijkt nog het meeste op een Acer Platanoides zoals Leatherback voorstelde.