deze heb ik eigenlijk uit het oog verloren... met als gevolg wat afgestorven delen ( en dat voor een liguster...). Enfin, de vorige 2 dagen dode stukken eruit gehaald, bekeken, herkeken, gefreesd, wat bedraad, verpotting gedaan met een drastische inkorting van de dikke klomp hout onderin, enfin, alles wat je iemand die de eerste keer een plant vast neemt afraadt om ineens te doen... maar goed, liguster kan wat hebben
Nu mijn probleem: de dikke stam achteraan ( met de rode pijl) staat me eigenlijk voor geen meter aan, te dik, te recht, die overgang tussen dik stuk en stam erbovenop is lelijk , enfin, je ziet het wel. Bijkomend zit er een verse zaagwonde van een dikke dwarse tak die afgestorven is. Ik heb een aantal opties die allemaal niet echt goed zijn. Frezen moet ik sowieso, en dat maakt ook wezenlijk deel uit van deze compositie. het andere freeswerk is nog maar ruw, is nog veel werk aan en delen moeten nog volledig gedaan worden. Ik denk dat de hamvraag is: die grootste/dikste stam houden of inkorten/frezen/......