Ik zal maar beginnen met mijzelf voor te stellen. Ik ben Erik, 31 jaar oud, en tuinarchitect van beroep. Naast vakmatige en hobbymatige interesse in planten hou ik me hobbymatig bezig met aquaria en fotografie. Bonsai's vind ik al jaren verschrikkelijk mooi om te zien, maar tot op heden ben ik er nooit aan begonnen. Wel het nodige bekeken en gelezen, maar daar bleef het dan ook bij.
Tot dat ik gisteren toch maar de stap heb gezet en een boompje heb aangeschaft. Ik liep er toevallig tegenaan en het leek me toch wel leuk er eens wat mee te gaan experimenteren. Het is niet het mooiste dat ik ooit ben tegengekomen, maar de prijs was wel aantrekkelijk en dan is het weer wat minder erg mocht ik het verprutsen.
Het is dus een Acer geworden en ik vermoed een palmatum, maar dat stond er dus niet bij. In ieder geval een leuk plantje, met niet al te grote bladeren en rood gekleurde twijgen aan de uiteinden. In de foto's is het boompje van verschillende kanten te zien.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Maar ja, dan staat hij dus thuis .... en dan? Ik heb er nu een dag naar zitten kijken, maar ik weet nog niet heel goed welke kant ik er mee uit moet/wil. Bovendien, is het wel verstandig om er nu al in te gaan snoeien?
Kortom, wat denken jullie ervan en wat zouden jullie er mee doen?