Ik moet toegeven dat dit een van de mooiste ficussen is die ik hier al heb zien passeren op het forum. Mits juiste snoei en bedrading kan hier volgens mij wel wat van gemaakt worden. Maar eerst zou ik de plant een tijdje in leven proberen houden. Als je zou snoeien kan dit het best in de rustperiode (winter) van de boom, maar een lichte snoei kan ten allen tijde, normaal komt er witte kleverige vloeistof uit de wonden, door na de snoei de boom goed te besproeien met water, stopt dit "bloeden" over het algemeen.
Voor de rest enkele algemene regels voor een gezonde ficus: zo hoog mogelijke luchtvochtigheid (nevelen), veel licht (zo dicht mogelijk tegen het venster), weg van de verwarming en liefst tussen begin mei en eind september buiten (indien mogelijk), in de winter staat hij best binnen in een onverwarmde ruimte.
Het best is een organische vaste meststof te gebruiken, maar je kan ook vloeibare meststof gebruiken, is een beetje afhankelijk van persoonlijke ervaringen. Staat hij in gewone potgrond of in een aangepast korrelsubstraat?
Ik ben ook maar een "beginner", maar mijn ficussen leven toch al een achttal jaar
.