leatherback schreef : Heb je het mos niet te strak aangedrukt? De truc is, volgens mij, juist dat het wel de bast goed raakt, maar niet een dichte klomp is. Zoals je het nu met touw hebt aangebonden vrees ik dat het heel dicht is?
Ook moet je voordat de bast boven de snede inpakken. Onder de snede gebeurd immers niets qua wortelvorming: Ik zou denk ik het spagnum hoger hebben gedaan, maar lastig zichtbaar. Buiten dat.. Netjes! 6 weken tot wortels
dat zou zomaar kunnen, maar dat heb ik bij alle gedaan, dus hopelijk niet te strak dan
opzich zit er wel wat ruimte in, in de zin dat het er niet helemaal strak omheen gewikkeld word, geen dichte klomp dus.
ik denk dat de bast aan de bovenzijde voldoende is ingepakt. kijk naar de 1e en de laatste foto en dan de hoogte van het kleine takje op de middelste stam.
Ik heb deze extra ruim met veel mos ingepakt, omdat het vrij dikke stam, dus grote wond was en deze in de volle zon staat, dus hopelijk minder kans dat deze uitdroogt. we zullen zien! hopelijk snel wortels! haha
@marco buijsman niet gemeld in mijn bericht volgens mij, maar heb de bovenste rand ingesmeerd met stekpoeder
even een marcot van de zelkova gecontroleerd, lijkt erop dat deze wortels aan het vormen is.
snel weer ingepakt en nog even laten zitten.