Bedankt voor de geweldige positieve reacties!!
Op de vele vragen:
De wortels heb ik niet echt grondig schoongespoeld. Waarschijnlijk gaat het om de schimmels voor symbiotische groei. Net als bij dennen doe ik de oude grond weer door het nieuwe mengsel heen.
De schimmel zit daar ook in en wordt zo dus niet gemist.
Eigenlijk vind ik ook dat ik wat te laat was met het verpotten. De bomen waren al flink aanhet uitbotten.... Omdat ik wortels heb gesnoeid, heb ik ook groen gesnoeid. Daarmee heb ik de verhouding wortel/loof hopelijk voldoende verbeterd.
Het verpotten ga ik in de komende jaren nog ven niet doen. Eerst maar eens laten groeien. Vertakkingen krijgen ed. Daarna gaan de bomen weer los. Ik heb gemerkt dat ik niet alle bomen op de juiste plek heb staan en en zullen er vast een paar wegvallen, of natuurlijk bijkomen. Die zullen dan worden verplaatst.
Het balkonnetje..... ik ben zo ook gestart. Gelukkig had ik aan 1 zijkant een steensmuur. Daaraan van die plankdragers en geschilderde plankjes erop. Riet erachter en klaar was ik. Toen had ik 4 plankjes van 20 cm diep en 120 cm breed. Gelukkig is die tijd voorbij
. Maar romantisch was het wel!