Ik heb 3 dagcursussen gevolgd bij François Jeker, daar is geen vaste datum voor, die komt af en toe naar België een cursus geven.
Ik heb dat telkens op verschillende soorten gedaan.
Eén op loofbomen (Eik), één op pinus en één op taxus.
Zijn telkens verschillende technieken, maar na 3 lessen ken ik zijn technieken, de rest is oefenen en doen.
Ik had graag nog bij andere les gevolgd, dan heb je weer andere benaderingen.
Ik heb ook met Kevin Wilson contact gehad, maar die geeft geen cursussen meer in Europa, alleen bij hem thuis in de studio.
Daar kan je een afspraak maken met hem, is one tot one en kost €400 voor een dag als ik het me goed herinner.
Niet echt goedkoop, en dat is dan vooral freeswerk op Taxus waar die erg goed in is.
Ik heb verder zelf nog contact gelegd met Andres Bocacci, ik heb met hem afspraken om die n
Ik heb verder zelf nog contact gelegd met Andres Bocacci, ik heb met hem afspraken om hem naar België te laten komen om een workshop te verzorgen. Gaat een weekend zijn met één dag demo op een boom mt uitleg van de technieken, en twee dagen workshop met telkens 10 personen.
Als je Andres niet kent moet je zijn werk maar eens opzoeken, dat is echt een topper.
Door Corona is dit uitgesteld met een jaar, ik wil dat ergens in de winter organiseren, maar het is maar af te wachten hoe het verder gaat met die corona toestanden.
Verder heb ik veel gekeken naar voorbeelden uit de natuur en het vooral veel gedaan, eerst op stukken dood hout, en daarna op eenvoudige startplanten. Ondertussen schrikt het me niet meer af en doe ik het op al mijn materiaal.
Groeten Luc.