Ok dank knoep ik wilde me boompje eigenlijk halverwege mei(zodra er nieuwe groei zichtbaar is) naar een bonsai pot gaan verpotten...had van dea ook al een hoop tekst en uitleg gekregen...dit is toch een goed tijdstip voor de verpotting...? Maar dea zij al een aanslag per jaar voor een pinus tenzij je echt weet waar je met bezig bent en de boom goede verzorging geeft(aangezien ik echt nog een beginner ben haha)
en alles wat ik op Google zoek is overal verschillende info haha word er een beetje gek van
als ik alle verslagen lees die ik via Google vind lijkt t wel of je de boom het hele jaar door kan verpotten en snoeien maar ze zetten er niet bij hoe het met de boom is afgelopen na een half jaar
Maar ik wil me boompje eigenlijk zo snel mogelijk in een bonsai pot hebben, dit wil ik dan halverwege mei gaan doen...en zodra die in een pot zit een een jaar lang lekker laten groeie en goed bemesten na dat jaar wil ik de vorm erin gaan snoeien en dat jaar erop gaan stylen..ik weet niet of ik me boompje Direct met de snoei al een beetje in de vorm kan zetten??
Miss is het ook wel slim om jou raad op te volgen dat ik me boompje rond november ga snoeien dan kunnen de hoofd takken nog wat extra aandikken....en dan het jaar erop de boom verpot naar bonsai schaal.....aangezien ik nu al bijna 40% van de kluit moet verwijderen wil ik hem in me bonsai potje krijgen lijkt me het niet zo slim van me om daarmee een jaar te wachten dan is de kluit nog een stukje groter of ik moet een grotere schaal kopen