Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

2 nieuwe aanwinsten 6 jaren 2 maanden geleden #76565

• Stefan
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo. Ik heb vandaag 2 coniferen gekregen beide zijn 4 a 5 jaar oud. Kunnen jullie mij aan de hand van de foto s op weg helpen om mijn eerste bonsais te gaan maken. Wat moet ik snoeien welke vorm ect.. ect..

Bedankt.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

2 nieuwe aanwinsten 6 jaren 2 maanden geleden #76567

• Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 1172
Onmogelijk om dit zo vanop een foto te zeggen
Al eens aan een vereniging gedacht?

2 nieuwe aanwinsten 6 jaren 2 maanden geleden #76569

• Stefan
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Ontvangen bedankjes 0
hallo,

Nee nog nooit aan gedacht. ik had her en der al wat topics gezien dat mensen op deze manier al weg op weg geholpen werden, dacht laat ik een poging wagen.

2 nieuwe aanwinsten 6 jaren 2 maanden geleden #76570

• Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 1172
Soms lukt dat een beetje soms niet.
Bij jou boom zie je de takken niet enkel loof.

Zo is het onmogelijk om in de boom te kijken.

Van waar ben je?
In een vereniging kun je je boompjes tonen aan mensen met wat meer ervaring.

2 nieuwe aanwinsten 6 jaren 2 maanden geleden #76571

• Stefan
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik woon in Siddeburen een klein dorpje 30 km van groningen. ik begrijp het hoor dat dat lastig is, maar kan het het altijd proberen, miscchien dat iemand er direct iets leuks inziet. het is voor mij ook een beetje een avontuur. ik denk dat ik gewoon ga beginnen eraan en kijken hoever ik kom. mag ik er nu al aan snoeien en verpoten en de wortels ontdoen van grond ect.. moet in het voorjaar he. ??

2 nieuwe aanwinsten 6 jaren 2 maanden geleden #76572

• LucRoux
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 295

Stefan schreef : Ik woon in Siddeburen een klein dorpje 30 km van groningen. ik begrijp het hoor dat dat lastig is, maar kan het het altijd proberen, miscchien dat iemand er direct iets leuks inziet. het is voor mij ook een beetje een avontuur. ik denk dat ik gewoon ga beginnen eraan en kijken hoever ik kom. mag ik er nu al aan snoeien en verpoten en de wortels ontdoen van grond ect.. moet in het voorjaar he. ??

...ho maar ... bonsai is een marathon, geen sprintwedstrijd :) :) :)
Maar we beginnen allemaal zo, dus.... even diep ademen en niks doen... Dan je pc nemen en alles doornemen wat je over bonsai kan vinden.... als je pauze neemt kijk dan eens naar je boompje.... of ga naar een vereniging....Het verschil voor je boompje is of vandaag alles tegelijk zonder kennis te doen ( met waarsch een gedrocht of in het slechtste geval een dode boom als resultaat), of volgend jaar met ( een beetje ) kennis van zaken toch een eerste gerichte, onderbouwde handeling uit te voeren.

2 nieuwe aanwinsten 6 jaren 2 maanden geleden #76573

• Stefan
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik begrijp dat het een marathon is en zo benader ik het ook. Maar ik wil gewoon graag even de stappen helder voor mij hebben wat ik het beste kan doen voor deze beide toekomstige bonsai boompjes. Vandaar ook mijn vraag over verpotten en snoeien betraden ect... dan weet ik dat even voormijzef. Kan iemand die stappen voor mij duidelijk formuleren ?

2 nieuwe aanwinsten 6 jaren 2 maanden geleden #76574

• LucRoux
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 295

Stefan schreef : Ik begrijp dat het een marathon is en zo benader ik het ook. Maar ik wil gewoon graag even de stappen helder voor mij hebben wat ik het beste kan doen voor deze beide toekomstige bonsai boompjes. Vandaar ook mijn vraag over verpotten en snoeien betraden ect... dan weet ik dat even voormijzef. Kan iemand die stappen voor mij duidelijk formuleren ?

Kijk eens naar mijn allereerste post: exact dezelfde vraag :-)
Ondertussen weet ik dat er geen antwoord is op die vraag. Er zijn zoveel variabelen ( leeftijd van de boom, je kennis, tijd van het jaar, gezondheid van de boom, welke boomsoort, het weer, waar komt de boom vandaan, ......................................................) dat er geen zinnig antwoord op te geven is. De tijd en je kennis zullen zelf voor een antwoord zorgen.
En hou voor ogen ( en dat is hetgeen ik zelf geleerd heb): als je moet vragen welke stappen je moet nemen ben je niet klaar voor welke stap dan ook :-)

2 nieuwe aanwinsten 6 jaren 2 maanden geleden #76575

• Stefan
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Bomen zijn gezond. Beide juniperus soort. 4 a 5 jaar oud. Als ik zeg ik ga ze midden in de zomer overplanten dan ga je me waarschijnlijk vertellen niet doen. Wat/wanneer dan wel. Voorjaar of najaar. 1 van beide moet het toch zijn ? Wanneer snoeien ? Nu direct of pas in het voorjaar? Welke bemesting het best voor de juniperus?

2 nieuwe aanwinsten 6 jaren 2 maanden geleden #76576

• Sjors Boomschors
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 46
Zou beginnen met een foto-shoot:
- Ze op/voor een egale ondergrond / achtergrond te plaatsen
- Ze van alle kanten te fotograferen, min 4x, plus 1x van boven & interne close-up's

1. Zodat de begin stadia vast staat, tevens leuk voor later i.v.m. project updates
2. Wanneer nodig je andere beter om raad kunt vragen qua vorming

Ben zelf dol op specificaties, mocht u dat ook zijn specificeer / meet / weeg & bereken er op los.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Stefan

Laast bewerkt: Post by Sjors Boomschors.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts