Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

Ulmus mallsai 6 jaren 2 maanden geleden #76495

• dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 940

leatherback schreef :

dennisfranx schreef : Niet lullig bedoeld maar de stam is totaal niet taps saaie beweging niet echt interesant IMO (in my opinion)
dus ik zou het verfijnen nog wel even achterwegen laten
Wat ik zou doen:
Volgend jaar de top er af marcoteren.
Afzagen iets verder dan de eerste tak en van daar uit de stam opnieuw opkweken het is een ulmus en met de juiste verzorging groeien die dingen onwijs hard en heb je met een jaar of 5 een stam gekweekt om takken op de juiste plaatsen te gaan kweken

kom, waarom geef je mensen goed advies. Dan gaan mensen zich realuiseren dat je malsai kan gebruiken om een bonsai uit op te kweken.

Was dat niet de bedoeling :blush:
Dit plantje is in het verzameldraadje van mallsai tot bonsai draadje gepost en dacht dat het juist de uitdaging/bedoeling was een mallsai om te kweken naar bonsai en niet een verfijnde mallsai :whistle:

SchoenmakersChristian schreef : Ondanks dat er schoonheidsfoutjes in zitten ga ik hem toch zo verder opkweken.

Voor een boom van €10 ga ik niet zoveel werk erin steken. Dan kan ik beter mooier startmateriaal aanschaffen en zo’n 5 jaar onnodig werk besparen.

Ik heb nog genoeg leuker materiaal staan waar ik een dergelijk traject mee ga starten.

Jouw boom en je doet er mee wat jij wilt natuurlijk! we verschillen waarschijnlijk wat in onze beleving van de hobby en dat vind ik geen probleem hoor mensen zijn nou eenmaal niet allemaal hetzelfde ;)

Je kunt het ook anders bekijken:
Het plantje heeft maar een tientje gekost dus wat verlies ik als ik 5 jaar aan de basis werk wat water, mest, tijd( 45 min per jaar?) , potje en wat grond?
Door de marcot heb je voor je tientje ineens twee ulmussen :p

Je geeft aan mijn "gedachte" wel bij beter materiaal te willen uitvoeren maar waarom zou dat nodig zijn als het "beter" materiaal is?
Mijn reactie is echt positief bedoeld en niet om te zeiken ik ben gewoon benieuwd naar kijk vanaf een andere kant :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ulmus mallsai 6 jaren 2 maanden geleden #76500

• SchoenmakersChristian
  • Onderwerp Auteur
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 36
Het is niet helemaal hetzelfde wat ik ga doen natuurlijk maar het idee is het zelfde.

Ik heb hier nu een liguster staan die ik wil gaan uithollen en dan met 1 overblijvende tak een nieuwe boom opbouwen.
Het idee is dus dat hij ooit zo’n klap zou hebben gehad dat enkel die tak het heeft overleefd.
Deze boom heeft naar mijn idee meer potentie.
Nebari, tapsheid stam en stamdikte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren