Ik mag er een gratis uitgraven op het werk (dezelfde als die van jou), maar deze zomer komt er wel een parking en ik wil gewoon de hoofdstam, anderen nemen de dunnere takken
Ik ben dus bezig met 3 marcotten en zodra die afgezaagd zijn moet die in een pot of bij mij in de volle grond. Dit is de eerste keer dat ik hieromtrent iets doe dus deel ik graag mijn ervaring.
Hierop kun je de updates zien binnen een maand of 2!
www.bonsaiempire.nl/forum/marcotteren-en.../17119-acer-palmatum
PS: Ik ken iemand die al een aantal keer in de zomer acers heeft gepot die uit de grond komen en hij bijna alle wortels snoeit. Stamdikte rond da diameter van 10cm en keer voor keer overleven deze en het volgende jaar heeft hij al nieuwe scheuten. Wat hij hiervoor doet is vrij simpel. Hij zet hem in een kamer of een soort kast die hij over de boom zet (een vliesdoek werkt ook perfect) met een metertje en houdt de luchtvochtigheid continu op hetzelfde niveau + hij gebruikt wortel ontwikkelingsvloeistof en giet 2x in de week wat bij het water.
Dit is niet mijn ervaring maar van een vriend. Ik ben dit nu ook aan het testen dus kan je niet garanderen dat dit DE manier is. Dit laat ik je weten na de zomer