Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

Elaeagnus 6 jaren 3 maanden geleden #76156

• dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 940

leatherback schreef : Hou jij er niet van dan Dennis?

Gekookte wortels

Wel op mijn bord maar niet in mijn pot :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Elaeagnus 6 jaren 3 maanden geleden #76157

• DickVanDreven
  • DickVanDreven's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 82

dennisfranx schreef :

Marco buijsman schreef :

dennisfranx schreef :

leatherback schreef : Als je wondpaste over de zaagsnede doet, blijft het callus langer vochtig, en kan zich sneller uitbreiden. Daarmee zal de znijwond snelen dichtgroeien & minder zichtbaar zijn in de toekomst.

Ik had er wondpasta opgedaan maar dat is verdwenen :o

Kan er zo wel weer even nieuwe opdoen en ff de wond wat bijwerken met de dremel voordat de regen komt :p kan er ook nog een uro van maken mischien

Tsja wondpasts kam verdwijnen als sneeuw voor de zon, slakken zijn er namelijk gek op!
Wat ik persoonlijk zou doen is van t voorjaar wortels uitspoelen, de penwortel terugsnoeien en voor de nebari te hoog wortels verwijderen. Verder zo min mogelijk wortels verwijderen en daarom zorgen voor een overschot aan wortels vanwege de reden die al eerder hierboven is aangegeven. Plaats hem in een brede houten kist van zon 15 cm diep en dek daarbij de nebari goed af met fijngeknipt spagnum met daar overheen een stuk zwart rubber, zodat het spagnum bij zon lekker warm wordt en de wortelgroei positief beïnvloedt

Liever me wondpasta dan me loof :p
Maar goed om te weten waarom het dus soms verdwijnt haha
Idd volgend jaar in een trainingskist en zal proberen me in te houden met de wortel snoei!
Over het bitumen op de grond neem aan dat het met de temperaturen die we gehad hebben mischien te warm zal worden ?

Ik zou geen bitumen nemen. Mijn ervaring is dat dit de enig juiste toepassing van EPDM is. (Hertalan of Firestone doen het goed!) Gebruik ik ook nog wel eens bij lange periode met regen om de kluit wat droger te houden. Bitumen plak je op je dak!

Laast bewerkt: Post by DickVanDreven.

Elaeagnus 6 jaren 3 maanden geleden #76158

• Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 957

DickVanDreven schreef :

dennisfranx schreef :

Marco buijsman schreef :

dennisfranx schreef :

leatherback schreef : Als je wondpaste over de zaagsnede doet, blijft het callus langer vochtig, en kan zich sneller uitbreiden. Daarmee zal de znijwond snelen dichtgroeien & minder zichtbaar zijn in de toekomst.

Ik had er wondpasta opgedaan maar dat is verdwenen :o

Kan er zo wel weer even nieuwe opdoen en ff de wond wat bijwerken met de dremel voordat de regen komt :p kan er ook nog een uro van maken mischien

Tsja wondpasts kam verdwijnen als sneeuw voor de zon, slakken zijn er namelijk gek op!
Wat ik persoonlijk zou doen is van t voorjaar wortels uitspoelen, de penwortel terugsnoeien en voor de nebari te hoog wortels verwijderen. Verder zo min mogelijk wortels verwijderen en daarom zorgen voor een overschot aan wortels vanwege de reden die al eerder hierboven is aangegeven. Plaats hem in een brede houten kist van zon 15 cm diep en dek daarbij de nebari goed af met fijngeknipt spagnum met daar overheen een stuk zwart rubber, zodat het spagnum bij zon lekker warm wordt en de wortelgroei positief beïnvloedt

Liever me wondpasta dan me loof :p
Maar goed om te weten waarom het dus soms verdwijnt haha
Idd volgend jaar in een trainingskist en zal proberen me in te houden met de wortel snoei!
Over het bitumen op de grond neem aan dat het met de temperaturen die we gehad hebben mischien te warm zal worden ?

Ik zou geen bitumen nemen. Mijn ervaring is dat dit de enig juiste toepassing van EPDM is. (Hertalan of Firestone doen het goed!) Gebruik ik ook nog wel eens bij lange periode met regen om de kluit wat droger te houden. Bitumen plak je op je dak!

Klopt, net als epdm wat je ook op je dak plakt. Ik denk inderdaad wel dat epdm door zijn flexibiliteit beter is..

Elaeagnus 6 jaren 3 maanden geleden #76159

• dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 940
Epdm is overigens rubber :p
En heb nog wel een stuk liggen want op het werk gebruiken we t ook :)
Maar goed dit alles is iets voor volgend jaar :)

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts