Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

Juniperus 7 jaren 7 maanden geleden #64839

• passiontree
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Jep mijn juniperus is net verpot,algoe want hij stond in een grond dat telang nat bleef.

Nu staat die in 50%bims 50%akadama van grof onderaan in de pot naar kleiner boven aan en tussendoor zitten Tibolar-RS korrels.

Ben best benieuwd hoe hij zijn eigen gaat herstellen want vond dat hij er maar suffe kleuren aan overhield ,

Mijn eerste juniperus dus deze soort is best nieuw voor mij wel leuk boompje om aan te werken

Zal nog wel beter moeten leren bedraden die kleine takjes zijn echt enorm soepel wa het echt lastig maakt :D

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniperus 7 jaren 7 maanden geleden #64842

• marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 718
Mooi toch! ?

De grap met bedraden, zeker met coniferen als deze, is dat hoe gedetailleerder je bedraadt, hoe gedetailleerder je kunt stijlen en vormen. Dus hoe mooier hij wordt ;)

En bedraden is geen kunst.. kwestie van veel doen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: passiontree

Laast bewerkt: Post by marcellucas.

Juniperus 7 jaren 7 maanden geleden #64911

• vandeB
  • vandeB's Profielfoto
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Als ik even wat mag toevoegen ... En tik me over m'n vingers als ik iets doms zeg, want ik, met mijn botte bouwmarkt snoeischaar, ben wel de laatste die je bij je boompjes in de buurt wilt hebben. Ik vraag dit, omdat ik wil leren.
Als je die hele tak linksonder weghaalt, de overige takken wat langer laat groeien en ietwat zwaarder laat leunen. Zoals ik er naar kijk weegt de linkerkant het zwaarst en leunt het boompje de andere kant op.
:blush:

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Juniperus 7 jaren 7 maanden geleden #64913

• marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 718
Goeie opmerking vdB! Je hebt er kijk op B)

Plat gezegd is de kroon op een bonsai vaak een omgekeerde driehoek, dus met de punt naar boven. Om mooi te zijn moet die driehoek asymmetrisch zijn, dus geen gelijke zijden.

Deze jeneverbes heeft al een asymmetrishe driehoek (de rechterkant is groter dan de linkerkant), maar je kunt dat nog benadrukken.

Je kunt die asymmetrishe driehoek naar links of naar rechts maken zoals in onderstaande foto. Welke je kiest het ook nog te maken met uitstraling, balans. Je kunt de boom bij de volgende verpotting meer naar links of naar rechts lagen hellen. ..

Juniperus 7 jaren 7 maanden geleden #64975

• passiontree
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Je hebt gelijk ik moet hem inderdaad verder en netter bedraden dat geef ik toe ,

ik heb heel veel weg gesnoeid gehad en dan hebben ze mij geholpen met vormen en bedraden bijna 4 uur aan bezig geweest en voor zo als eerste keer een heleboom te bedraden is best vermoeiend de eerste keer , om dat nog geen gewoonte is welke tak me welke ,en zien dat je niet kruist met u bedrading , en probeer deze elke keer met de bonsai club bij een komst te verbeteren :)

Juniperus 7 jaren 7 maanden geleden #64976

• passiontree
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Commentaar kan alleen maar helpen met ander in zicht brengen en dat brengt op ideeën dus kan geen kwaad dat je het vermeld .

Nu ben ook maar een beginner en die onderste takken staan er nog om dat daar op heb leren bedraden en hoe je takken te zetten en plooien.

Vind mooi zo als hij nu is maar in de toekomst heb ik er wel andere plannen met en gaan er nog wel wa takken af :)

Juniperus 7 jaren 7 maanden geleden #64978

• passiontree
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Bedoel je dit ?,

Nu ik vind hem mooi zo als hij nu staat alleen moet bedraden nog veel beter en ik oefen op deze ook heel hard , want in de toekomst zou ik graag meer iets in de top doen en gaan er van onder nog wel wat takken weg gaan :)

Juniperus 7 jaren 7 maanden geleden #64981

• Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 1172
Over wat je weg moet doen zal ik me niet uitspreken, als je ervoor zit zul je het beter zien.
En het is uw boom, je moet ermee doen wat jij het mooist vind.
Bij je vereniging zullen ze je wel tips kunnen geven, bij welke ga je?

Over de bedrading, dat leer je maar door te doen.
Ik moet wel zeggen dat ik toch al slechter gezien heb.
Er is een goed filmpje van collin lewis dat je eens kunt bekijken: www.craftsy.com/ext/ColinLewis_4616_free

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts