Gezien ik hierbinnen zo goed als tegen de muren opliep, maar naar buiten gegaan en met 1 arm en 1 hand aan de slag gegaan- veel trager dan anders en iets minder "handig" er toch in geslaagd om in 4 uren tijd 3 haagdoorns uit de tuin uit te graven en op te potten. De haagdoorns werden eind 2015 ingeplant in de tuin nadat ze door een graafmachine uit een haag getrokken werden ( leeftijd rond de 40-60 jaar oud)
Alle haagdoorns hadden omzeggens geen fijne wortels meer.Ze hebben het allemaal overleefd, maar verrassend is het verschil in gevormde wortels en takken. Sommigen staan 1.5 m hoog ( op 1 groeiseizoen), anderen hebben een paar miezerige takjes. onder de grond reflecteren de wortels uiteraard hoe het er boven de grond uitziet.
De fotos zijn gemaakt direkt na oppotten, nog geen enkele takselectie of snoeiwerk gedaan.Ik heb voor iedere boom een of meerdere ideeen maar uiteraard hoor ik graag de meningen van de anderen (ook de gooi weg die handel meningen...).
Ik ben me ervan bewust - en vind dat zelfs heel fijn-dat geen enkel boompje in de nabije toekomst de naam bonsai waardig is...
Ik start voor elke haagdoorn een nieuw topic, anders wordt het zo een wirwar