Mooie boom! Verdient een goede behandeling!
Dat gezegd hebbend, is het van een foto moeilijk om goed advies te geven. Dus het beste zou zijn om bij een bekwaam iemand langs te gaan en je te laten voorlichten.
Picea heeft eigenlijk altijd zwaar afhangende takken. De stam is vaak kaarsrecht, maar dat is niet verplicht. Die afhangende takken vind ik wel verplicht. Ik zie een flink aantal zware takken aan je boom waarvan de vraag is of die nog goed te buigen zijn. is ook niet goed te beoordelen vanaf een foto. Als ze te dik zijn, zou je kunnen kijken of je nog een voldoende aantal dunner (buigzamere) takken hebt om in het ontwerp te gebruiken. Dan zou je die (te) dikke kunnen weghalen of jinnen. Lijkt me dat er een mooie meerstam inzit.
Overigens zijn picea niet de makkelijkst te stylen bonsai. Ze houden er bijvoorbeeld echt niet van dat je een bedraden tak eerst te ene kant opzet, en dan bij nader inzien toch maar de andere kant, nee toch maar weer terug.
Maar goed, zoals ik zei, het materiaal is mooi genoeg om zorgvuldig mee om te gaan.