Hercules,
als bonsai beginner kan ik je niet veel advies geven over je boompjes.
Wat ik wel kan doen is je wat advies geven over je manier van je boompjes fotograferen. Ik ( en anderen ook) merk dat je fotos dikwijls wazig/bewogen zijn. Meestal is dit omdat er te weinig licht aanwezig is in de kamer of plaats waar je je fotos maakt ( technisch:de sluitertijd is te laag door te weinig licht).Je hebt helemaal geen dure camera nodig, je gsm kan je perfect op een tafeltje laten staan en zo de foto trekken, samen met meer licht zal de bewegingsonscherpte zal al veel minder zijn.
Ten tweede: probeer je boompjes zo te fotograferen dat ze er helemaal opstaan, en liefst op ooghoogte, ttz, niet van boven uit, dat geeft een heel vertekend beeld. Ga dus door de knieën of zet je boom wat hoger, zodat je horizontaal trekt.
Tertio: als je dan toch op de goede hoogte zit, draai je boom eens links en rechtsom, trek evt de nebari ook eens van wat dichterbij, zodat we een beter beeld krijgen van de gehele boom.
Je vuurdoorn fotos zien er heel vreemd uit,het lijkt alsof je de foto getrokken hebt van een beeldscherm...? Er zit ook geen enkele camerainfo in je foto ( technisch: de exif is leeg...., bij anderen weet ik exact met welke camera/lens/gsm de foto gemaakt is...).
Hopelijk heb je hier iets aan..
Grtjs,
Luc