Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

Mooizo vs .... 7 jaren 11 maanden geleden #57381

• Reddevil
  • Reddevil's Profielfoto
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 78
Ik denk dat bedoelt word, een nieuw topic maken per boom zodat het overzichtelijk blijft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mooizo vs .... 7 jaren 11 maanden geleden #57391

• Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 1172

carlovandenbiesen schreef : Ik lees al geruime tijd mee op dit forum. Heb helemaal de ervaring nog niet om te reageren,dus doe dat ook niet. Maar aangezien ik dit topic niet echt bonsai gerelateerd vind...wil ik toch ook even mijn mening geven. Of die er toe doet of niet maken jullie zelf maar uit.
Het is mij ook al opgevallen dat in het bonsaiwereldje een nieuwkomer vaak word afgeschrikt door egotripperij. Dit merk ik op dit forum,maar ook erbuiten. Ik durf gerust te vertellen dat ik meermaals,en in verschillende situaties,het gevoel heb ervaren dat men mij (een beginner) niet serieus neemt.Ik begrijp dat er velen aan deze hobby beginnen zonder te beseffen wat het inhoudt en er dus even snel mee stoppen. Maar voor sommigen,mezelf inclusief,groeit deze hobby uit tot een passie. (Dit kan u vooral merken aan mn vrouw,die er ondertussen gek van word ????)
Overal lees en hoor ik dat men deze hobby graag meer in de belangstelling wil en dus meer mensen er kennis mee willen laten maken. De vriendjespolitiek die er momenteel heerst zal daar echter nooit in slagen!

Nogmaals...dit is mijn mening,mijn ervaring,mijn gevoel...mijn reden om zoveel mogelijk op eigen houtje te leren en ervaren omtrent bonsai. Of dit ertoe doet of niet maakt u zelf maar uit.Mij maakt het niet uit wat een ander denkt... bij mij is het ondertussen een PASSIE die ik niet wil opgeven,ondanks meerdere mislukkingen.
Ik moet mijn bomen bekijken,niet een ander.

Greetz !

Ik heb een heel ander gevoel en ervaring in mijn eerste jaar in de bonsai hobby.
Ik heb me direct in een vereniging ingeschreven (bonsai vereniging de leie) en voelde me er direct welkom.
Ik ben dan ook van het eerste moment goed begeleid geweest en heb altijd goede raad gekregen van ervaren mensen.
Het leuke is zelfs, als ik aan mijn boom werk op de vereniging dat er nu en dan eens iemand langs komt om me raad te geven zonder dat ik erom vraag. Ik heb ook al enkele stekjes en heel jong materiaal gekregen dat sommige teveel hadden.

Ik heb me ook ingeschreven om lessen te volgen bij yannick kiggen en ook daar voelde ik me direct welkom.
En hier op het forum moet ik ook niet klagen. Ik heb zelfs al enkele mensen persoonlijk ontmoet van op het forum.
Het waren allemaal leuke ontmoetingen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Orlando, Teye01, MartijnBosgraaf, dennisfranx

Mooizo vs .... 7 jaren 11 maanden geleden #57412

• Orlando
  • Orlando's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 138

carlovandenbiesen schreef : Ik lees al geruime tijd mee op dit forum. Heb helemaal de ervaring nog niet om te reageren,dus doe dat ook niet. Maar aangezien ik dit topic niet echt bonsai gerelateerd vind...wil ik toch ook even mijn mening geven. Of die er toe doet of niet maken jullie zelf maar uit.
Het is mij ook al opgevallen dat in het bonsaiwereldje een nieuwkomer vaak word afgeschrikt door egotripperij. Dit merk ik op dit forum,maar ook erbuiten. Ik durf gerust te vertellen dat ik meermaals,en in verschillende situaties,het gevoel heb ervaren dat men mij (een beginner) niet serieus neemt.Ik begrijp dat er velen aan deze hobby beginnen zonder te beseffen wat het inhoudt en er dus even snel mee stoppen. Maar voor sommigen,mezelf inclusief,groeit deze hobby uit tot een passie. (Dit kan u vooral merken aan mn vrouw,die er ondertussen gek van word ????)
Overal lees en hoor ik dat men deze hobby graag meer in de belangstelling wil en dus meer mensen er kennis mee willen laten maken. De vriendjespolitiek die er momenteel heerst zal daar echter nooit in slagen!

Nogmaals...dit is mijn mening,mijn ervaring,mijn gevoel...mijn reden om zoveel mogelijk op eigen houtje te leren en ervaren omtrent bonsai. Of dit ertoe doet of niet maakt u zelf maar uit.Mij maakt het niet uit wat een ander denkt... bij mij is het ondertussen een PASSIE die ik niet wil opgeven,ondanks meerdere mislukkingen.
Ik moet mijn bomen bekijken,niet een ander.

Greetz !

Ik vind dat jammer dat jij die ervaring hebt, ik heb dat zelf nooit ondervonden, eigenlijk het tegenover gestelde.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Teye01

Mooizo vs .... 7 jaren 11 maanden geleden #57413

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541

Tom vinken schreef :

leatherback schreef : Welkom op het forum mooizo. Als jwe een keer tijd hebt, maak een draadje aan met een of enkele bomen. Ben benieuwd. Hooelijk geen ikea ficussen ????

Ik vind de azalea van knoep ook helemaal niets. Maar het staat me bij dat juist azaleas in japan niet volgens reguliere bonsai standaarden worden opgezet. Doel is juist om met bloemen te pronken.

Maar goed. Ik heb literaten azaleas, een stijl die niet bij loofbomen past. Uiteindelijk wonen we niet in japan.

Hoe durf je zoiets te zeggen over een dergelijke boom, jou geloofwaardigheid slaat nergens op, jaloezie is jou duidelijk niet vreemd!

Dit heeft niets met jalousie te maken, maar met persoonlijke voorkeur. Wat ik mooi vind, staat los van de kwaliteit van bomen. En dit heb ik ook wel eens tegen knoep gezegd toen hij de boom postte in een draadje. Niet iedereen hoeft iets met alle bomen te hebben. Beetje jammer dat elke opmerking hier meteen doorgetrokken moet worden en onderuitgeschoffelt wordt.

Mooizo, je gaf aan dat je opnieuw wou behinnen en begon met een voorstel post. Daar reageerde ik op.

Mensen, ontspan, en niet zo aggressief allemaal svp.

Mooizo vs .... 7 jaren 11 maanden geleden #57424

• carlovandenbiesen
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 4
Maar goed dat niet iedereen hetzelfde ervaart als ik. Ik moet er ook bij zeggen dat ik het niet altijd negatief heb ervaren. Er zijn ook al meerdere positieve ontmoetingen en contacten geweest. Overal zijn er wel mensen die zich meer voelen dan een ander,niet alleen in het bonsaiwereldje,het is nu eenmaal zo. Maar daar hoeft geen drama over gemaakt te worden. Leer uit de kritiek die je zelf belangrijk vind en negeer de egotrippers,zo denk ik erover.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: KobusKoops

Mooizo vs .... 7 jaren 11 maanden geleden #57441

• Tom vinken
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Ontvangen bedankjes 49

leatherback schreef :

Tom vinken schreef :

leatherback schreef : Welkom op het forum mooizo. Als jwe een keer tijd hebt, maak een draadje aan met een of enkele bomen. Ben benieuwd. Hooelijk geen ikea ficussen ????

Ik vind de azalea van knoep ook helemaal niets. Maar het staat me bij dat juist azaleas in japan niet volgens reguliere bonsai standaarden worden opgezet. Doel is juist om met bloemen te pronken.

Maar goed. Ik heb literaten azaleas, een stijl die niet bij loofbomen past. Uiteindelijk wonen we niet in japan.

Hoe durf je zoiets te zeggen over een dergelijke boom, jou geloofwaardigheid slaat nergens op, jaloezie is jou duidelijk niet vreemd!

Dit heeft niets met jalousie te maken, maar met persoonlijke voorkeur. Wat ik mooi vind, staat los van de kwaliteit van bomen. En dit heb ik ook wel eens tegen knoep gezegd toen hij de boom postte in een draadje. Niet iedereen hoeft iets met alle bomen te hebben. Beetje jammer dat elke opmerking hier meteen doorgetrokken moet worden en onderuitgeschoffelt wordt.

Mooizo, je gaf aan dat je opnieuw wou behinnen en begon met een voorstel post. Daar reageerde ik op.

Mensen, ontspan, en niet zo aggressief allemaal svp.

Dan verwoord jij het wel echt vreemd, je zegt hier wel degelijk dat je knoep zijn boom helemaal niks vind?????

Dit heeft dan niks met persoonlijke voorkeur en dat weet je maar al te goed, je hoeft je woorden echt niet te verdraaien.

Met elke boom iets hebben? Wat is dat nu weer, voor mij is een goede boom een goede en brol blijft brol maar mij ga je nooit horen zeggen dat ik die boom niks vind terwijl het mooi materiaal is

Ik verkies ook loofbomen boven naaldbomen maar vind ze daarom niet minder mooi als bonsai
Ahja woordjes zetten naar de wind is toch zo makkelijk.

Mooizo vs .... 7 jaren 11 maanden geleden #57445

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541
Wat is jouw probleem Tom. Moet je echt continue ruzie zoeken?

Mooizo vs .... 7 jaren 11 maanden geleden #57450

• Tom vinken
  • Ontvangen bedankjes 49
kijk eerst even naar wat je neerschrijft en maak dan de balans.

Mooizo vs .... 7 jaren 11 maanden geleden #57452

• knoep
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 348
De balans moet aan het einde van het boekjaar wel gelijk zijn aan de actief en passief zijde he

Mooizo vs .... 7 jaren 11 maanden geleden #57454

• Tom vinken
  • Ontvangen bedankjes 49

knoep schreef : De balans moet aan het einde van het boekjaar wel gelijk zijn aan de actief en passief zijde he[/quote

Klopt en die is nu totaal niet in evenwicht :woohoo:

Inloggen Registreren