Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

Mooizo vs .... 7 jaren 11 maanden geleden #57312

• Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 957

Mooizo schreef :
hallo allemaal ik ben nieuw op het forum en ik ben Mooizo.
En ik ben hier om te leren ook mijn bomen

Welkom!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mooizo vs .... 7 jaren 11 maanden geleden #57313

• Mooizo
  • Mooizo's Profielfoto
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Ontvangen bedankjes 23
Dank je

Mooizo vs .... 7 jaren 11 maanden geleden #57329

• JanDijk
  • Ontvangen bedankjes 71
Al is het dan niet bedoeld om af te kraken(?) Maar toch kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat er hier door een paar heren een verbluffend stukje egotripperij wordt opgevoerd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RoyVanBeek, carlovandenbiesen

Mooizo vs .... 7 jaren 11 maanden geleden #57340

• Tom vinken
  • Ontvangen bedankjes 49

JanDijk schreef : Al is het dan niet bedoeld om af te kraken(?) Maar toch kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat er hier door een paar heren een verbluffend stukje egotripperij wordt opgevoerd.

Egotripperij vind ik zeker niet, hier word netjes aangetoond hoe kwaliteid van eenzelfde boomsoort zich van het mindere onderscheid.
Je wilt het zien of je wilt het niet, wie het wil zien zet een stap in de goeie richting en zal zelf opzoek gaan naar beter materiaal.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: marcellucas

Laast bewerkt: Post by Tom vinken.

Mooizo vs .... 7 jaren 11 maanden geleden #57341

• Tom vinken
  • Ontvangen bedankjes 49

Mooizo schreef : Knoep is dit jou boompje.
Daar klopt toch ook niks van met al wat er opstaat, die opbouw is toch ook niet goed.
In de midden heb je een dik breed bed links, en onderin heb je een dun bed van bladeren en takken ook links,
aan de rechter kant precies het zelfde, de opbouw van dit boompje is zeker niet goed.
De grote en dikste plateaus moeten onder zitten en de kleinste boven en zo bouw je hem op je boom.
Maar dat zult je zelf ook wel weten maar je kunt het niet denk ik zo.

Gemeen he, maar zullen we er maar eens mee ophouden, dat lijkt me veel beter en elkaar helpen.

Gr mooizo

Bijlage niet gevonden

Beste , de opbouw van een azalea is anders als die van een doorsnee loofboom en groeit van nature ook niet zoals jij het voor ogen hebt.

Groeten Tom Vinken

Mooizo vs .... 7 jaren 11 maanden geleden #57349

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541
Welkom op het forum mooizo. Als jwe een keer tijd hebt, maak een draadje aan met een of enkele bomen. Ben benieuwd. Hooelijk geen ikea ficussen ????

Ik vind de azalea van knoep ook helemaal niets. Maar het staat me bij dat juist azaleas in japan niet volgens reguliere bonsai standaarden worden opgezet. Doel is juist om met bloemen te pronken.

Maar goed. Ik heb literaten azaleas, een stijl die niet bij loofbomen past. Uiteindelijk wonen we niet in japan.

Mooizo vs .... 7 jaren 11 maanden geleden #57353

• Tom vinken
  • Ontvangen bedankjes 49

leatherback schreef : Welkom op het forum mooizo. Als jwe een keer tijd hebt, maak een draadje aan met een of enkele bomen. Ben benieuwd. Hooelijk geen ikea ficussen ????

Ik vind de azalea van knoep ook helemaal niets. Maar het staat me bij dat juist azaleas in japan niet volgens reguliere bonsai standaarden worden opgezet. Doel is juist om met bloemen te pronken.

Maar goed. Ik heb literaten azaleas, een stijl die niet bij loofbomen past. Uiteindelijk wonen we niet in japan.

Hoe durf je zoiets te zeggen over een dergelijke boom, jou geloofwaardigheid slaat nergens op, jaloezie is jou duidelijk niet vreemd!

Mooizo vs .... 7 jaren 11 maanden geleden #57367

• carlovandenbiesen
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 4
Ik lees al geruime tijd mee op dit forum. Heb helemaal de ervaring nog niet om te reageren,dus doe dat ook niet. Maar aangezien ik dit topic niet echt bonsai gerelateerd vind...wil ik toch ook even mijn mening geven. Of die er toe doet of niet maken jullie zelf maar uit.
Het is mij ook al opgevallen dat in het bonsaiwereldje een nieuwkomer vaak word afgeschrikt door egotripperij. Dit merk ik op dit forum,maar ook erbuiten. Ik durf gerust te vertellen dat ik meermaals,en in verschillende situaties,het gevoel heb ervaren dat men mij (een beginner) niet serieus neemt.Ik begrijp dat er velen aan deze hobby beginnen zonder te beseffen wat het inhoudt en er dus even snel mee stoppen. Maar voor sommigen,mezelf inclusief,groeit deze hobby uit tot een passie. (Dit kan u vooral merken aan mn vrouw,die er ondertussen gek van word ????)
Overal lees en hoor ik dat men deze hobby graag meer in de belangstelling wil en dus meer mensen er kennis mee willen laten maken. De vriendjespolitiek die er momenteel heerst zal daar echter nooit in slagen!

Nogmaals...dit is mijn mening,mijn ervaring,mijn gevoel...mijn reden om zoveel mogelijk op eigen houtje te leren en ervaren omtrent bonsai. Of dit ertoe doet of niet maakt u zelf maar uit.Mij maakt het niet uit wat een ander denkt... bij mij is het ondertussen een PASSIE die ik niet wil opgeven,ondanks meerdere mislukkingen.
Ik moet mijn bomen bekijken,niet een ander.

Greetz !
De volgende gebruiker (s) zei dank u: boom

Mooizo vs .... 7 jaren 11 maanden geleden #57379

• Mooizo
  • Mooizo's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 23

Tom vinken schreef :

Mooizo schreef : Knoep is dit jou boompje.
Daar klopt toch ook niks van met al wat er opstaat, die opbouw is toch ook niet goed.
In de midden heb je een dik breed bed links, en onderin heb je een dun bed van bladeren en takken ook links,
aan de rechter kant precies het zelfde, de opbouw van dit boompje is zeker niet goed.
De grote en dikste plateaus moeten onder zitten en de kleinste boven en zo bouw je hem op je boom.
Maar dat zult je zelf ook wel weten maar je kunt het niet denk ik zo.

Gemeen he, maar zullen we er maar eens mee ophouden, dat lijkt me veel beter en elkaar helpen.

Gr mooizo

Bijlage niet gevonden

Beste , de opbouw van een azalea is anders als die van een doorsnee loofboom en groeit van nature ook niet zoals jij het voor ogen hebt.

Groeten Tom Vinken

Ja dat ben ik met je eens.
Een azalea is wat dat betreft veel moeilijker

Mooizo vs .... 7 jaren 11 maanden geleden #57380

• Mooizo
  • Mooizo's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 23

leatherback schreef : Welkom op het forum mooizo. Als jwe een keer tijd hebt, maak een draadje aan met een of enkele bomen. Ben benieuwd. Hooelijk geen ikea ficussen ????

Wat bedoel je precies, met maak een keer een draadje aan.
Niet verkeerd bedoelt hoor, maar dat snap ik niet.

Inloggen Registreren