Beste mooizo, je mag stoppen met dit gedoe. Het spelletje heeft lang genoeg geduurt.
Je komt op een forum post in 1 draad al je bomen. Krijgt NIET slecht bedoelde tips en bevindingen van 2-3 bomen van de wel 20 die erop staan en je zet alles op zen kop omdat je tenen zo lang zijn dat ze er zelf tot in Frankrijk op kunnen trappen. Dan ga je openbaar mensen verwijten dat ze niks kunnen en niks bewezen hebben terwijl daar mensen tussen zitten die zelfs professioneel bezig zijn. En dat allemaal op 2 dagen tijd.
Niemand van ons hier hun bomen zijn klaar, iedereen hier heeft nog werk aan zijn bomen.
En iedereen zal werk blijven hebben aan zin bomen want een bonsai is nooit klaar. Zo zal bv jelle ooit zijn shohin toch moeten laten uitgroeien tot een formaat groter om de gezondheid van zijn bomen te laten primers, dat hoort bij shohin. Zo zal ik nog veel werk hebben aan al mijn bomen om een betere vertakking te krijgen. Maar 1 ding hebben de meeste van ons allemaal gemeen, we nemen advies aan van mensen die verder staan in deze hobby dan wij, individueel zelf.
Als iets niet goed is, is het simpel weg niet goed. Punt. Of je neemt het ter harte en werkt eraan of je start een rel zoals jij gedaan hebt. Wat werkt het beste denken je nu zelf. Iedereen zijn advies hier is goed bedoeld en ik ben van mening dat hier niemand is die iemand die anders zijn boom naar de vaantjes wilt doen.
Dit gezegt zijnde moet je voor jezelf maar eens uitmaken of je wel op een forum wilt zitten en actief wilt deel nemen, want kritiek krijg je altijd. Positieve en negatieve. Ermee om gaan kan je of niet en dan moet je je conclusie zelf trekken. Alles wat hier verder ook gezegt wordt of werd is nooit een aanval naar je persoon, dat is bij niemand zo, het is alleen een visie van iemand op iets.
Dit wou ik kwijt. Verder wens ik je veel plezer in je hobby,.