De opbouw van de eik en de boom er boven is gewoon niet goed.
Je laat te veel takken uit de top ontspringen en daar bouw jij je boom mee. Je wilt volgens mij het effect creëren van een vallende tak zoals bij oude bomen het geval is, maar om een of andere reden maak je er pisbogen van. En vallende tak is meer dan alleen naar onder buigen,je moet er ook beweging in brengen.is je boom van nature een treurende soort, gelden dezelfde regels, treuren is mooi, maar niet als er pisbogen inlijven. Probeer altije wat beweging mee te geven
En takken naar onder buigen om ruimtes op te vangen waar normaal een tak moet vertrekken uit de stam, moet je oplossen door te enten.
Voorts zit je met erg dunne bomen en kaarsrechte stammen,wil je er toch iets van maken dan zou ik doen gelijk de meeste hier doen, zo laag mogelijk een scheutje zoeken op de stam, alles erboven af en daar mee verder gaan, want je bomen hebben geen tapsheid.
Bij je berk bv is je vormgeving ook niet geslaagd. Je laat je takuiteinde wel treuren, ma je takken gaan eerst een stuk vrijwel horizontaal zonder enige beweging erin. Soms moet je eerlijk en kritisch zijn voor jezelf en zeggen als het niet goed genoeg is, hoe kan ik het dan verbeteren.
Het is beter om met een jonge boom alle tkaken met een slechte aanzet te verwijderen en met nieuwe scheuten te werken dan altijd met fouten in de boom te blijven zitten die op termijn alleen maar erger worden en meer zullen storen.
Neem dit zeker niet persoonlijk op, het is maar om je een idee te geven waar je je bomen mee kan verbeteren.