knoep schreef : Ja dat noemen ze dieven. Ik laat ze meestal zitten. Omdat ik grote bomen heb is het veel werk om die eruit te halen. En meestal zie je niet meer als de bloemen open zijn.
Na de bloeI worden ze wel gesnoeid.
Leuke boom trap en hij ziet er goed gezonderhouden uit.
Ff nog een tip, voor de bloei niet teveel vloeibaar en vaste mest geven, dit kan zorgen voor misvormde bloemen.
Omdat de bloei nog even leek uit te blijven heb ik een week of 2 geleden nog een halve dosis visemulsie gegeven. Omdat ik nogal gewent ben van naaldbomen te houden heb ik ook wat zitten "sukkelen" met de watergift. Bij een naaldboom kan je bij halfdroge grond nog enkele uren weg gaan en dan pas savonds water geven. Bij een azalea doe je dit blijkbaar beter niet
Het heeft me enkele blaadjes en bloemknopjes gekost
(nu kan ik er mee lachen)
Je bent alvast bedankt om mij op weg te helpen! Ik heb veel van je oude posts gelezen en aan de hand hiervan de verzorging gaan toepassen. Ook heb ik nu een goed zicht op de snoei, bedrading en verpotting (denk ik, dat zal de tijd uitwijzen
)
Nog één vraag: is er nog iets specifiek waar je bij het verpotten moet op gaan letten? (deze is voor volgend jaar)