Peterleeuw schreef : En aar moet ik dan vooral op letten in mijn situatie?
Of de grond niet te droog is? En verder?
Ga straks thuis zeker even kijken naar de filmpjes! Bedankt
Het moeilijke is het tweeledige. Je grond mag niet uitdrogen maar ook niet nat blijven. Daarom moet je vaak kijken en voelen.
- Als de grond altijd nat is, zijn de wortels altijd nat en dan gaan ze rotten. gevolg, dode boom.
- Als de grond compleet uitdroogt, sterven de wortels af, gevolg ook een dode boom.
Zoals ik het doe bij dit boompje en die staat in dezelfde bodem als de jouwe (zelfde serie van Lodder):
Als de grond begint uit te drogen, gaat deze 1-2 millimeter van de rand afstaan en krijg je een kiertje. Dan weet je dat je op moet letten want dan kan drogen plots snel gaan op een zonnige dag. Dan is het vaak nog een kwestie van een halve dag ongeveer dat je weer water dient te geven. (ik doe dat door hem een minuut of 10 in een dompelbad te zetten, dan loopt het potje vol via de gaatjes aan de onderzijde. Zodra je dan aan de bovenkant van de grond ziet dat dat ook nat is, dan ben je klaar.
Kort verhaal: niet altijd te nat en zeker niet te droog laten worden. Het is een precaire lijn waarop je wandelt maar zeker geen moeilijke zolang je er tijd en zorg in stopt.