Onderwerp:

Potentieel? 8 jaren 6 maanden geleden #49053

• LeedOliveira
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Bij deze wou ik eens horen of mijn boompje potentieel heeft? Ik heb deze is gekocht omdat ik hem mooi vond. Na de verhuis is deze buiten gebleven zonder de nodige aandacht (jaren) Ik wou eens weten waar ik op moet letten en hoe ik deze de nodige verzorging kan bieden! De stam zag groen en hebt dit met water afgeborsteld! Ik zou graag de stam gebogen zien naar beneden en veel oud hout! Graag raad, kritiek etc

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Potentieel? 8 jaren 6 maanden geleden #49058

• Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 272
Hem eerst gezond laten worden. Geen nieuwe groei te zien (op het eerste zicht), de wortels hebben waarschijnlijk te nat gestaan? De boom was/is waarschijnlijk aan een verpotting toe in een beter substraat. Want deze draineert waarschijnlijk niet goed? Ik zou alvast niet te veel forceren op deze boom want hij ziet er voor deze periode van het jaar wat ongelukkig uit.

Staat de grond ook wel eens wat aan de drogere kant? Of staat hij voortdurend kletsnat?
Is er nieuwe groei te zien? Staat hij op een zonnige plek?

Potentieel? 8 jaren 6 maanden geleden #49059

• Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
En na de verhuis buiten gebleven... Deze ! MOET ! buiten

Potentieel? 8 jaren 6 maanden geleden #49061

• Tom81
  • Tom81's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 139
Wat trap aleerder zei. Het lijkt of het voetje kleddernat is, wellicht een substraat dat weinig tot niet draineert. Er zitten onderin de pot toch wel drainagegaten, :unsure:

Zo op het eerste oog is wel een bunjin, literaat uit te maken (opinie van een medebeginner).

Groet,
Tom
De volgende gebruiker (s) zei dank u: LeedOliveira

Potentieel? 8 jaren 6 maanden geleden #49062

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541
Lijkt een leuke plant te zijn, waar wel wat uit te halen is.
Ik zou hier niet zelf aan gaan rommelen, maar dit in begeleiding doen met iemand van je club. Zou zonde zijn om deze toch al wat oudere plant te verpesten.

Substraat zal wel meevallen. De plant is prima gezond. Wel nuttig om even te kijken waar/hoe de plant stond bij de vorige eigenaar.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: LeedOliveira

Potentieel? 8 jaren 6 maanden geleden #49068

• Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member

leatherback schreef : Lijkt een leuke plant te zijn, waar wel wat uit te halen is.
Ik zou hier niet zelf aan gaan rommelen, maar dit in begeleiding doen met iemand van je club. Zou zonde zijn om deze toch al wat oudere plant te verpesten.

Substraat zal wel meevallen. De plant is prima gezond. Wel nuttig om even te kijken waar/hoe de plant stond bij de vorige eigenaar.

De plant lijkt inderdaad niet ziek te zijn, maar deze tijd van het jaar zou je toch al nieuwe scheuten mogen zien. Verpotten zou ik zelf nu ook niet doen, maar zou zeker zorgen dat de grond niet kletsnat blijft! En volgend jaar een verpotting op de agenda zetten.

Potentieel? 8 jaren 6 maanden geleden #49093

• LeedOliveira
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0

leatherback schreef : Lijkt een leuke plant te zijn, waar wel wat uit te halen is.

Ik heb deze aangekocht in een bonsai center. Ginko Bonsai in Belgie. Toch aan te raden om te veranderen van grond en pot? Ik zou hem graag hebben zoals u op de foto...naar beneden gebogen.
Het is een klein uurtje rijden waar ik hem gekocht heb, en daar geven ze cursussen. Vermits ik nog niet zolang papa ben geworden lijkt mij dit momenteel onmogelijk om altijd naar toe gaan voor deze cursus te volgen, daarom heb ik mij op dit forum ingeschreven om wat info te vinden! Dus bij deze BEDANKT :) Ik weet dat dit een hobby is waar je enorm veel mee bezig moet zijn. En heb dit er zeker voor over, dus ik ga straks even naar daar is wat polshoogte nemen ;)
Bedankt voor de feedback

Potentieel? 8 jaren 6 maanden geleden #49094

• LeedOliveira
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0

Trap schreef : En na de verhuis buiten gebleven... Deze ! MOET ! buiten

Ik bedoel buiten zonder verzorging en liefde :)

Potentieel? 8 jaren 6 maanden geleden #49100

• Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member

LeedOliveira schreef :

Trap schreef : En na de verhuis buiten gebleven... Deze ! MOET ! buiten

Ik bedoel buiten zonder verzorging en liefde :)

ah ok, maar ge weet hier nooit :P verpotten kan je best mee wachten tot volgend jaar. Alleen zorgen dat de grond niet kletsnat blijft voor langere periodes. Ook heeft de plant waarschijnlijk geen voeding gehad? beginnen met een halve dosis toe te passen. Het lijkt er wel niet op dat de plant een voedingstekort heeft. Maar dat kan hem alleen maar sterker maken (als je niet overbemest) om volgend jaar te verpotten.

Ik zou er zelf geen cascade van maken, maar het is natuurlijk mogelijk met wat geduld en goede vorming. Als je gaat verpotten kan je hem ook al wat schuiner positioneren in de pot waardoor het loof al wat meer naar beneden komt.

Ps proficiat met uw vaderschap ;)

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts