dea schreef : Marcoteren doe je om wortels te krijgen, niet loof. Ik begrijp je vraag dus niet zo goed....
Ik bedoelde dat als ik hem marcotter dat dan de stam kleiner wordt, omdat er hoger opmde stam wortels worden gevormd. Maar als de stam korter wordt dan krijg ik mijn loof dicht bij de dan nieuw gevormde wortels.
Ik zie nu dat er eerder een verdikking dan een verdunning inzit
. Ik had hem al een paar weken geleden willen wegwerken, maar dat is zoals je ziet (de droge plekken), niet goed uitgepakt.
Dit is een foto van de hele boom. Er moet nog veel gebeuren, dat weet ik. De vertakking moet overal beter, en de pot is not done. Maar zo is hoe ik hem won bij de vereniging avond (op de droge plekken na).
De tweede foto is hor ik hem wil. Het zwarte moet een holle stam worden zodat die drooge plekken weg worden gewerkt. En het loof wat ik (zo mooi
) heb ge-edit spreekt voor zich. Ik hoop dat jullie dit een goede toekomst verwachting vinden. Ff terug naar hoe ik dan de verdunning/verdikking weg kan werken. Zou ik die ook met mijn holle stam mee kunnen nemen, als ik die toch wil gaan maken? Het is een lang tijd project maar het is wel een van mijn eerste boompjes dus wil er wel wat proberen er van te maken.
Gr. Teye