Ik heb zelf het nodige aan zaailingen staan.
Van Vreeken:
- Zwarte dennen. Volgens de bijlage in een bakje rivierzand met z'n allen en ze kwamen verbazingwekkend snel op. Zijn inmiddels afzonderlijk in potjes geplaatst. Ik weet niet meer hoeveel zaden het precies waren, ik denk dat 2/3 opgekomen is.
- Chinese jeneverbessen. Zelfde recept, er is nog niets van opgekomen.
- Acer Buergerianum. Ook in een bak met zand. Is ook nog niets van opgekomen - maar dat klopt. Die gaan over een tijdje de koelkast in voor een paar maanden.
Gekregen van Dick:
- Witte dennen. Hebben een paar maanden in de koelkast gestaan. Zijn er recent uitgehaald, tot nu toe zijn er twee opgekomen.
Verder nog een paar eiken en kastanjes. Stond in potjes buiten, maar droog. Ben ik een beetje vergeten water te geven in de winter, er is maar weinig van opgekomen. 4 eiken tot nu toe, geloof ik.
Wat moet je d'r allemaal mee, denk ik wel 'ns. Ik denk niet dat ik er tijdens dit leven nog echt mooie bonsai van kan maken. Maar ach, het kost bijna niks en het is leuk om te zien groeien.
Overigens lijken watten me niet echt geschikt. Wordt zo'n gedoe als dat vol zit met haarwortels en je ze wilt verpotten.