Een maand of 4 geleden ontdekte ik een mooi jong beukje in het bos vlakbij waar ik woon. Een ong. vingerdik boompje met meerdere zijtakken en prachtig roodachtig blad.
Stond als enige met rood blad, omgeven door andere kleine boompjes, aan de rand van een ruiterpad.
Ik heb destijds de boswerkers gevraagd of ik het boompje uit mocht graven en dit was wat hun betrof geen probleem.
Mooi, dat was i.i.g. geregeld. Vanaf die tijd af en toe het boompje voorzien van wat mest en zelfs al een beetje in model gesnoeid en de kluit destijds al half rond gestoken.
Boompje deed het heel goed en zag er heel gezond uit, plan was om eind september het boompje uit te graven en in de tuin te zetten.
Gisteren het beukje nog even bewonderd maar vanmorgen toen ik er met de hond langskwam stond er niets meer!
Verderop hoorde ik een kettingzaag jammeren en ben die kant eens opgelopen.
Was er iemand bezig om de paaltjes die de ruiterpaden aangeven wat zichtbaarder te maken door de struiken en boompjes te verwijderen.
En idd vlakbij waar mijn boompje groeide stond zo'n paal.
Radicaal is de zaag door veel meer mooie boompje gegaan, kleine beukjes, eikeboompjes, lijsterbes.
Niets is er gespaard, ook mijn rood beukje niet helaas.
Had ik het boompje nou maar gisteren uitgegraven....