Naar mijn mening vrijwel elke beuk wel, zowel carpinus (haagbeuk) als fagus (beuk).
ook de rode varianten.
deze dwergvorm ken ik niet, maar zal ook kunnen aangezien het gewoon een verhoutende soort is.
gewoon proberen, zou ik zeggen...
Leuk wat Jelle zo naast elkaar heeft gezet. Wat een mooie boom geworden zeg.
Het mooiste vind ik de extreem mooie tapsheid bij deze boom. Zie je niet zo vaak.
Je schrijft zelf al dat die volgend jaar in een andere pot komt te staan. Ben benieuwd want ik vind deze pot afbreuk doen.
Dea heb jij bij deze boom ook dat het loof alleen maar naar boven wil groeien? Heb ik namelijk last van bij de mijne. Je snoeit je het lazerus om de vorm erin te houden
Het mooiste vind ik de extreem mooie tapsheid bij deze boom. Zie je niet zo vaak.
nou nou.. je ziet dat wel best vaak.. maar gewoon niet zo vaak op dit forum..
een boom met zulke stam kost normaal gezien al een aardige duit omdat je gerust kan rekenen dat er al zo'n 20 jaar training inzit om de stam zo op te kweken zonder te grote snoeiwonden..
Alex Waeytens schreef : ...kan rekenen dat er al zo'n 20 jaar training inzit om de stam zo op te kweken zonder te grote snoeiwonden..
Ik schat zo in dat deze een zichtbare snoeiwonde heeft, bij de 4e plank van onderen op de rechter foto.
Hij heeft verjonging maar is niet zo geleidelijk als je in het meest ideale geval zou zien (Zoals de bomen bij de meeste gemiddelde liefhebbers, als ze niet in de 250+ euro categorie inkopen)