Mooi materiaal Makaira, dat zie je niet elke dag!
Maar bon Back to topic zou ik zeggen...
Naar mijn mening valt er wel degelijk iets van te maken, ook al omdat een hard to get soort...
Ruben,
De boom is op zeer goeie weg, als je ziet hoeveel uitlopers hij nu maakt en hoe lang deze uitgroeien kan het niet anders dan dat er wortelvormig aan de hang is!
De boom nu keihard laten knallen en hopen dat het bovenste stuk nog niet is uitgedroogd.
Als daar nog leven inzit en je kan hem zo verder laten groeien dan bestaat er wel zeker een kans dat hij gaat uitlopen op het hoger gelegen gedeelte, als durf ik dat natuurlijk niet garanderen, het blijft een robur...
Het kan ook zijn dat hij knoppen gaat vormen voor het volgende jaar, zeker nu we vlug naar de langste dag van het jaar gaan.
Vanaf 15-20 Ste juni denken de bomen al na om zich voor te bereiden naar de volgende winter en is de reactie dus een stuk minder explosief.
Alle uitlopers goed laten uitgroeien en zeker niks snoeien of verwijderen, deze zijn nu samen met pasgevormde wortels de motor van je boom!
Eens het blad van je nieuwe uitlopers afgehard is zou ik wekelijks aangieten met een halve dosis visemulsie (2 ml per liter samen met hb101)