Hallo redactie en leden,
Ik vraag mij af of er wellicht een apart stukje forum voor heel groene beginners kan komen? Ben zelf nu jaar enthousiast, lees veel en kijk veel video's, maar ik start echt op het niveau 'struikje kopen, knipknip-draaddraad zoals op veel sites staat. Graaf rozemarijn uit, zaai wat, koop eurobak bij tuincentrum leeg. Zoals laats gepost, kocht wijnrank, genaamd 'bonsai (..)', ik ben al blij als ik deze nieuw leven kan inblazen, dit jaar rankje met trosje, verder gaan mijn investeringen voorlopig niet. Low-budget paar jaar oefenen, klooien, in leven houden.
Met dat niveau doe ik de meeste leden hier geen plezier. Wel wil ik graag met mede-groenlingen wat ervaringen en foto's delen. Het niveau hier is hoog, ik heb ook eerst bijna een jaar meegelezen zonder te registreren. Zonder foto's te kunnen zien leer je al veel. Maar ik moest een drempel over, juist vanwege het niveau. Er is geen echt alternatief voor dit forum als zelf-beginner. Ook een vereniging vind ik nog een drempel.
Zou het niet geweldig zijn als iemand, zoals ik, toevallig iets leest op internet, zo'n start-now filmpje ziet en het probeert, meteen kan delen en bespreken hier? En dat jullie, échte bonsai'ers, met de welkome kritiek een beetje rekening houden met het peuterniveau?
Ik ben er van overtuigd dat ons 'kleine' wereldje kan nog mooier kan groeien. Bonsai is meteen zo'n wereldje.
Koop je een jeneverbes stricta, maak je 2 stammetjes en een jin, voor jullie pijn aan de ogen, ik heb er lol aan. En ik denk dat er meer geïnteresseerden zijn. En dan haken een aantal van ons over een paar jaar wel bij jullie aan. Langzaam..zoals..
Reacties welkom!