Hallo iedereen
Mijn nonkel was gepassioneerd bezig met tuinieren en had een grote liefde voor zowel binnen- als buitenplanten. Toen hij mij zijn eerste miniatuurboompje liet zien was mijn liefde meteen gewekt en wou ik zelf ook zo een boompje onderhouden. Echter was ik nog te jong en had hij zijn handen vol met zijn eigen planten. Sinds kort is mijn nonkel overleden en kan ik hem niet meer vragen achter zijn expertise.
Eén week geleden kreeg ik van één van mijn beste vrienden mijn eerste bonsai boompje voor mijn verjaardag. Mijn beste vriend woont in Barcelona en het is ook daar dat hij het boompje heeft gekocht. Hij kon mij zelf niet meer vertellen over de soort en hoe dikwijls te bewateren. Het boompje heeft dan ook een lange weg afgelegd... Ikzelf heb nooit eerder een aankoop 'aangedurfd' omdat ik de nodige expertise mis.. Al snel kwam ik op deze prachtige website terrecht met veel informatie, maar er is mij toch nog een en het ander onduidelijk. Eerst en vooral is er natuurlijk de soort van de boom. Ikzelf dacht, aan de hand van de informatie op de website, aan een Ulmus. Maar wat is jullie mening? En heeft hij enige andere/extra verzorging nodig aangezien hij toch uit een warmer land komt.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Onrechtstreeks maak ik me zorgen om de 'beschadigingen' aan de boom (zie foto). Maar ik denk dat dit was om de boom in vorm te houden?
Verder vraag ik mij ook af of het normaal is dat er precies een stukje aarde mist in het potje en de wortelen precies buiten het potje willen kruipen. Is het misschien nodig om deze te verpotten?
Als laatste vind ik het ook jammer dat de boom 'afgeknotst' is en ik vraag me af of de boom hier al dan niet verder zal groeien? Want het is net aan die kant dat de boom over minder taken beschikt en het ook precies een 'gat' lijkt in het geheel van de boom.
Alvast bedankt voor het lezen van de post
.