Weet niet zo goed waar te plaatsen, dus hoop dat het hier goed is. Ik heb een paar kleine vraagjes.
Na een speurtocht op internet heb ik het idee dat de Acer Palmatum Bloodgood het type is waar ik naar op zoek ben, alhoewel het soms nogal tegenstrijdig lijkt te zijn.
Ik zou namelijk graag op de dag van de geboorte van mijn kind een boompje planten en onze keuze is op deze gevallen (mocht ik toch een onjuist type hebben, dan hoor ik dat graag, het bladtype heb ik daarom bijgevoegd) Hier wordt het vermeld als antropurpureum, maar ik kwam juist hele andere blaadjes tegen onder deze naam ook. Ben echt op zoek naar de rood/donkerrode versie met blaadjes zoals bij de hennepplant.
Nu ben ik dus op zoek naar zaadjes voor dit type Japanse Esdoorn, maar vind het erg moeilijk om een plek te vinden waar ik deze kan vinden.
Daarnaast ben ik dan op zoek naar informatie hoe ik dit zaadje het best kan gaan planten, want ik ben half mei uitgerekend. Moet ik dan eerst nog binnen in een pot oid? Zodat ik op de dag van geboorte het ontkiemde zaad kan planten?
Graag advies