Ik ben zelf altijd heel benieuwd om andermans bomen en knutselwerken te zien. Live bekijken is vaak lastig omdat we allemaal vrij ver uit elkaar wonen dus ik dacht misschien is het leuk om een topic te starten waar iedereen zijn of haar bomen laat zien waar we het meest trots op zijn.
Bomen waar je trots op bent om wat je tot nu al bereikt heb, of met een emotionele waarde of natuurlijk omdat je hem gewoon mooi vind.
dus het maakt niet uit of het een Boom is die af is, een pre-bonsai, net vertakte stam, of stekje.
Van mij part is het een stuk dood hout wat waarvan je vind dat ie mooi gefreest is.
Laat zien wat je wil en misschien hebben mensen nog wel goeie adviezen om die boom nog veel mooier te maken of hem verder op weg te helpen.
Dus om de spits af te bijten 2 van mijn bomen waar ik erg blij mee ben.
Het zijn helemaal niet mijn mooiste, maar wel degene waar ik het meest trots op ben.
En zeker nog niet af maar naar mijn idee op de goede weg.
Juniperus die ik van een mede hobbyist kocht. De vorm klopte helemaal niet dus heb ik hem compacter en kleiner gemaakt.
De juniperus na styling en veel adviezen onder andere op dit forum.
Ben erg blij met deze boom omdat ie al redelijk dicht bij de uiteindelijke vorm komt die ik wilde.
Hij is 50cm hoog vanaf de potrand en 40cm breed in totaal.
De 2e;
Dit is een Pinus parviflora niet de orginele foto maar wel hoe ik de mijne ongeveer kocht vorig voorjaar en tevens de eerste boom die ik echt gevormd heb.
Hier het resultaat tot dusver. Ik heb alles wat je er maar mee kan doen gedaan in een hele korte tijd.
Snoeien, kaarsen nijpen, backbudding, verpotten, bedraden enz. De meeste overleven dat niet, maar deze is kerngezond..... Heel gek.
Ook deze heeft nog een hele lange weg te gaan, maar gaat zeker de goeie kant op.
Deze boom heb ik ter ere van de geboorte van mijn zoontje gevormd en hoop hem ooit door te kunnen geven als ze allebei later groot zijn.
Hij is 55cm hoog vanaf de potrand en 45cm breed
Nou ik zou zeggen show die bomen ik ben in ieder geval erg benieuwd naar die van iedereen.